červen

29.červen-pivovar

Štiřín-Velké Popovice-Mnichovice-Hrusice

30.06.2016 07:54
Ve středu 29. června jsme mněli naplánovaný autobusový výlet do pivovaru Velké Popovice a do Hrusic. Ráno se nás zde ve Štětí sešlo u Penny marketu celkem dvanáct turistek a já. Po 8 hodině přijel autobus od Litoměřic a po usazení všech jsme vyjeli přes Roudnici n/L na dálnici. V autobuse se...

informace VelPopovice

01.07.2016 11:03
Velké Popovice Rozlehlá obec v rekreační oblasti prvně zmíněna r. 1332. Proslulý pivovar založen baronem Ringhofferem r. 1874, prohlídky pro veřejnost spojené s ochutnávkou piva. Kostel Panny Marie Sněžné gotického původu ze 14. stol. po častých přestavbách ztratil výrazné slohové prvky, před ním...

22.červen-Klokočí

Dolánky-Klokočské skály-Rotštejn-Loktuše

22.06.2016 21:34
Tak včera nám začalo jaro a dnes 22. června 2016 jsme vyjeli ráno v 7:12 hod z Litoměřic – město, do Dolánek u Turnova. Celkem nás bylo 29 a jeden pejsek „Sašenka“. V Dolankách jsme se vyfotili u Dlaskova statku a pak navštívili „Dům přírody“. Po té jsme za velmi krásně začínajícího...

18.červen-Kleneč

65 výročí NPP Kleneč

19.06.2016 07:39
V sobotu 18.června jsem vyjel (ze Štětí sám) vlakem z Hněvic v 7:35 hod do obce Kleneč. Tam nás vystoupilo z vlaku asi 6 osob. Vydali jsme se na náves obce, kde bylo naplánován sraz v 8:45 hod. Celkem se nás sešlo asi 15 včetně vedoucího exkurze - Mgr. Jiří Bělohoubka. V 9:00 hod jsme se vydali...

8.červen-Schrammsteiny

BadSchandau-Wasserfall-Schrammsteiny

09.06.2016 08:27
Text převzat od Jany Wünschové:   Od nádraží v Bad Schandau jsme dojeli busem k vodopádům (Wasserfall), kde začínalo naše putování napříč Schrammsteine. Malířská cesta (Mahlerweg) nám poskytla nejen pohodovou cestu ve stínu stromů, ale zavedla nás po čtyřech km k vyhlídkám, kterými se...

5.červen-Karel IV

informace Karel IV

21.06.2016 08:33
14. 5. 1316 Narození Malý Václav, budoucí císař a král Karel IV. spatřil světlo světa v pátek. Narodil se jako třetí dítě Jana Lucemburského a Elišky Přemyslovny. Měl dvě starší sestry (Markétu a Jitku), dva mladší bratry (Přemysla †1, Jana Jindřicha) a dvě mladší sestry dvojčata (Annu a...

700 let - Královský pochod

09.06.2016 08:20
V neděli 5. června pokračoval pochod Karla IV z Dobřichovic na Karlštejn. Den před tím v sobotu tento královský pochod šel z Radotína přes Černošice do Dobřichovic. Císař a český král Karel IV převážel korunovační klenoty z Prahy na Karlštejn. Informace o Karlu IV -...