Zubrnice - Buková hora - Malé Březno

26.10.2013 08:35

V pátek 25. října již od rána byl klasicky podzimní, sychravý a mlhavý den. To mi ale nevadilo v tom, abych se vydal na výlet. Rozhodl jsem se projít si trasu ze Zubrnic na Bukovou horu - 683 m.n.m. a pak dolu do Malého Března.

Ráno jsem vyjížděl ze stanice Štětí rychlíkem č. 880 v 8:28h do Ústí n/L Střekov. Tam jsem přesedl na motoráček do Děčína a pokračoval do Velkého Března. Od kud jsem jel autobusem do Zubrnic za 15 Kč. Sice jsem v Zubrnicích byl již několikrát, ale i tak jsem si znova prošel alespoň náves a okolí kostela. Pak jsem se vydal asi v 9:45h po ČTZ směr na bukovku. Stoupání to bylo dost náročné, ale myslím si, že ono je jedno, jde-li se ze Zubrnic, Malého Března anebo Těchlovic. Stále se musí stoupat do kopce. Ještě štěstí, že jsem měl sebou hůlku a tak to bylo na vlhkém a místy rozbahněném terénu, pro mne jistější. Procházel jsem zaniklou osadou St. Homole, a nahoru jsem dorazil v 11:15h. Dobrý výkon do kopce 5 km a za 1,5 hod.

Celý den byla mlha a tak i nahoře byl vysilač na Bukové hoře zahalen do mlhy. Cesta dolu byla stejného rázu a musel jsem jít velmi opatrně, vzhledem k tomu, že bylo mnoho napadaného listí. Pod ním zase blátíčko, kameny a klacky. Po trase do Malého Března po MTZ jsem zase procházel zaniklou obcí Vitín. Došel jsem asi před 13 hodinou. Vlak mi jel až ve 14:30h. Tak, že jsem si zašel na oběd do restaurace Šmak (pivo mají jenom Gambrinus).  Trasa dolů měla 5,5 km a také mi trvala asi 1,5 hod.

Celkem jsem ušel 11 km.