Ze Štětí přes Stračí do Želíz a Liběchova

06.03.2013 18:59

Dne 6. Března jsem se rozhodl jít na trasu ze Štětí přes Stračí do Želíz a pak do Liběchova.

Turisté z Litoměřic měli naplánovaný výlet z Malých Žernosek do Lovosic.

Ráno jsem se na nádraží Štětí sešel s Helenou L. a vlakem přijela Věra K. Takže  jsme vyrazili podél trati k železničnímu přejezdu do Stračí. Od tamtud jsme se vydali přes Stračí kde jsme nakukovali do objektu jedné litoměřické turistky Oliny  ( dům č. 61). Potom jsme pokračovali po žluté k Mariánské kapli, Hraběcí kapli a přes jeskyni Mordloch, kde je také skála Sedm chlebů. Cesta byla po raním mrazíku přituhlá takže se nám většinou šlo velmi dobře. Dále po žluté jsme si zašli s Věrkou k jeskyni zvané „Žabí jeskyně“. Od tamtud jsme pokračovali k Harfenici a Hadovi. Tam nás Věra opustila a vydala se přes Tupadli. Mi jsme si ještě zašli ke kapli Máři Magdaleny a od tamtud po neznačené lesní cestě směrem k Želízům. Před obcí Želízi jsme narazili na žlutě značenou cestu a zároveň také na trs rozkvetlých sněženek.

V Želízcích jsme zašli nejdříve na Čertovy hlavy a pak do místní restaurace na občerstvení. Já sám jsem vyrazil po modré na Klácelku a do Liběchova. Po cestě liběchovským parkem jsem došel Věrku a společně jsme pokračovali do Liběchova. Na nádraží jsme nešli po silnici, ale zámeckým parkem. Na nádraží jsme dorazili asi v 14:45 h a zachvili přijel mírně zpožděný vlak. Domů jsem dorazil asi v půl čtvrté.

Celkem jsem ušel 14,6 km