zámek Veltrusy s parkem

15.06.2015 08:46

Víkend otevřených zahrad v roce 2015

                                                                               se konal 13. a 14. června

Svátek otevírání běžně nepřístupných zahrad veřejnosti (Open Garden & Squares Weekend) vznikl ve Velké Británii a probíhá vždy během druhého červnového víkendu. Projekt se setkal s velkým ohlasem a stal se postupně tradičním po celé Evropě.

Veltruský areál je nejzachovalejším dokladem přírodně-krajinářského parku typu „okrasného statku“ u nás a jedním z nejzachovalejších ve střední Evropě a jeho výjimečnost proto nespočívá ani tak v hodnotě jednotlivých budov, ale především v komplexnosti areálu. Veltruský okrasný statek byl založen po roce 1764, kdy velká povodeň zničila původní barokní zahradu a tehdejší majitel panství, Rudolf Chotek, ji nechal nahradit moderním romanticko-klasicistním krajinářským parkem, komponovaným na základě myšlenek Christian Cay Lorenz Hirschfelda právě jako okrasný statek.

Protože jsem si chtěl projít celý park, tak abych viděl většinu zajímavých míst Veltruského parku, tak jsem ráno vyjel v 8:58 h do Nelahozevse a k zámku jsem se vydal po MTZ, což byl vzdálenost 2,75 km.

V parku jsem si nejdříve zakoupil plánek, podle kterého jsem prošel většinu zajímavých míst parku.

Samotný zámek otevřen nebyl, snad jenom výstava kočárů a jedna reprezentativní místnost. Celá trasa, kterou jsem prošel, byla přes 9 km a tak když jsem to spočítal i s cestou na vlak do Hněvic a zpět, tak jsem zase ušel 17 km.

 

Odkaz na fotogalerii: