vodopády u Dubice

15.11.2014 20:17

Tak jsem se již delší dobu chystal navštívit krajinu kolem obce Dubice. Jsou tam menší vodopády, a ty mne lákaly.

Informace o trase : Vyhlídky a vodopády

Tuto sobotu 15. listopadu jsem se na tuto trasu vydal. Všechno proběhlo dobře. ČD jezdili jak mají, počasí bylo dobré. Tak že jsem do stanice Radejčín dojel kolem půl deváté. Prošel jsem si okolí a pak vyrazil k rozhledně. Šel jsem po ŽTZ trase a před obcí Dubičky jsem chtěl dojít k Doerellově vyhlídce. Jenže ouha, celý kopec byl obsazen myslivci, kteří mně nikam nepustili. Myslel jsem, že obklikou dojdu alespoň k vodopádu „Pod Dubičkami“. Jenom že tam to taky nešlo. Nezbývalo nic jiného než pokračovat k vyhlídce u kostelíku sv. Barbory a pokochat se vyhlídkou na Portu Bohemicu.

Pak jsem pokračoval po ZTZ až za kovovou lávku kde jsem odbočil dolu k potoku Dubiny a vodopádu na něm. Je tam rokle velmi nepřístupná, a tak sestup a vystup, byl náročný.

Další mé kroky směřovali k vyhlídce u stožáru s vysílači a Mlynářovu kříži. Vyhlídky tam jsou nádherné. Po ZTZ jsem došel až na rozcestník s modrou = místní značení. Jak ZTZ tak i modrá jsou v poslední době obnovené a tak cesta po nich je bezproblémová. Po modré jsem pokračoval až k Moravanskému vodopádu. Bylo dvanáct hodin a tak jsem si tam udělal svačinu. Při svačině jsem se kochal jak okolní krajinou, tak i samotným vodopádem. A to ne jenom vzhledem, ale i zvukově.

Potom mne již čekal sestup po MTZ až do obce Dolní Zálezly na vlak. Domů jsem odjížděl v 13:10 h s přestupem v Lovosicích.

Na trase jsem ušel necelých 10 km.

 

Odkaz na fotogalerii :

 

Odkaz na video :  Dubina


                             Moravanský