Štěpánov-Skalka-Kamenné slunce

23.04.2020 08:26
Tak jsem se ve středu 22.dubna vydal na výlet. I když stále ještě od března je Koronavirová pandemie, anebo hlavně proto, jsem musel vyrazit do přírody.
 
Již delší dobu jsem chtěl vystoupat na některé vrcholy českého středohoří, a také projít si jednu zajímavost.
 
Ráno jsem odjížděl z Hněvic v 7:35 hod přes Ústí n/L a Bílinu do Štěpánova. Můj start. Po cestě jsem se setkal s Ivanem J., který stále někde chodí.
 
Když jsem sám velmi rád chodím cestou – necestou. Nejinak tomu bylo i tentokrát.
 
Ze Štěpánova jsem vyšel po lesních cestách, nejdříve kolem Lukovského potoka a pak vzhůru k vrcholu Skalka – 652 m.n.m. Byl problém najít přesné místo vrcholu, které ještě v krajině není nejvyšší.
 
Další mé kroky vedly na ČTZ a kolem Hradišťan (752 m.), což je druhý nejvyšší vrchol v Českém středohoří na Kozí hřbet (629 m.) a po červené do obce Dřevce. Tam jsem již šel jenom po státní silnici. Je to hezká chalupářská vesnička. Dále přes Skalice k obci Staré, kde je opuštěný lom, ve kterém se vyskytuje zajímavý geologický úkaz, tzv. kamenných sluncí.
 
Jelikož jsem měl dost času pokračoval jsem směrem ke Kuzovu a potůčku Žejdlík a dále na autobusovou zastávku Dřemčice, rozcestí.
 
Spojení pak bylo velmi dobré a domů jsem dorazil v 16:15 hod.
 
Na trase jsem ušel 16,5 km za necelých 5 hodin.
Tak jsem se ve středu 22.dubna vydal na výlet. I když stále ještě od března je Koronavirová pandemie, anebo hlavně proto, jsem musel vyrazit do přírody.
 
Již delší dobu jsem chtěl vystoupat na některé vrcholy českého středohoří (které jsem ještě neprošel), a také projít si jednu zajímavost.
 
Ráno jsem odjížděl z Hněvic v 7:35 hod přes Ústí n/L a Bílinu do Štěpánova. Můj start. Po cestě jsem se setkal s Ivanem J., který stále někde chodí.
 
Když jsem sám velmi rád chodím cestou – necestou. Nejinak tomu bylo i tentokrát.
 
Ze Štěpánova jsem vyšel po lesních cestách, nejdříve kolem Lukovského potoka a pak vzhůru k vrcholu Skalka – 652 m.n.m. Byl problém najít přesné místo vrcholu, které ještě v krajině není nejvyšší.
 
Další mé kroky vedly na ČTZ a kolem Hradišťan (752 m.), což je druhý nejvyšší vrchol v Českém středohoří na Kozí hřbet (629 m.) a po červené do obce Dřevce. Tam jsem již šel jenom po státní silnici. Je to hezká chalupářská vesnička. Dále přes Skalice k obci Staré, kde je opuštěný lom, ve kterém se vyskytuje zajímavý geologický úkaz, tzv. kamenné slunce.
 
Jelikož jsem měl dost času pokračoval jsem směrem ke Kuzovu a potůčku Žejdlík a dále na autobusovou zastávku Dřemčice, rozcestí. V potůčku byli asi dvě skupiny a snažili se tam těžit český granát.
 
Spojení pak bylo velmi dobré a domů jsem dorazil v 16:15 hod.
 
Na trase jsem ušel 16,5 km za necelých 5 hodin.