Sněženky začínají kvést

19.02.2013 12:34

    Včera 18. Února bylo velmi krásné počasí a celkem sucho bez sněhu. Tak jsem se rozhodl, že dnes vyrazím si projít „Dobříňský háj“, ale počasí mně přes noc překvapilo. Napadl sníh a také ráno padal. I přesto jsem vyrazil do Dobříně vlakem v 8:55 h, a pěšky přes PP – Dobříňský háj směrem do Kozlovic podél Labe, a pak po silnici do Záluží. Přešel jsem kolem žel.zastávky a šel lesem kolem Račického kanálu domů do Štětí.

Domů jsem dorazil 11:15 h a ušel jsem 10,4 km.

Informace o PP: Přímo u obce Dobříň se rozprostírá velký lužní háj který byl na konci r. 2010 (plocha 21,2 h) vyhlášen Přírodní památkou. Nacházeji se zda hlavně sněženka podsněžník a v pobřežním pásmu jsou jedinci dubu letního, označené z minulých let „Památný strom“.
Dále zde roste i sasanka pryskyřníkovitá, dymnivka dutá, pižmovka mošusová a křivatec žlutý.