Skalní reliéfy Mařenice - Cvikov

05.10.2017 10:42

Ve středu 4. září jela skupina turistů s M. Brožovou do Kunratického lesa. Někdo jel do oblasti kolem Vlhoště. Já jsem se s manželkou vydal do okolí Cvikova.

Ráno jsme vyjeli z Hněvic v 7:35 hod přes Lovosice, Česká Lípa a Nový Bor, do Mařenic kde jsme vystoupili na zastávce „Mařenice, Mařeničky,ÚSP“ v 10:48 hod.

Informace : Kunratické Švýcarsko

Nejdříve jsme se kousek vrátili po ČTZ a to asi 250 m ke skalní kapličce sv. Antonína. Kolem protéká  Hamerský potok. Ten se nakonec spojí s potokem Svitávka. Od kaple jsme se vrátili na hlavní silnici, kde jsme zašli k reliéfu Krista. Pak zase zpět a po ČTZ a přes obec Mařeničky jsme došli a obešli PP Rašeliniště Mařeničky. V okolí jsme nacházeli houby a to hlavně křemenáče.

Za rašeliništěm jsme opustili turistickou značku a odbočili vpravo po zpevňované cestě směrem ke Kunratickým rybníkům.

Po této trase jsme procházeli kolem reliéfů – „Skalní reliéf Útěk do Egypta“ a „Kamenný oltář“.

Mezi Kunratickými rybníky jsme došli na cestu podél Svitávky a po ní jsme dorazili do obce Kunratice u Cvikova. Od Smírčího kříže jsme se vydali po ZTZ směrem vpravo ke Skalní kapli. Kousek před ni jsem vystoupal na malou vyhlídku Karlův odpočinek. Pak jsme v obci Drnovec zase odbočili z turistické značky a zkratkou jsme přešli přes hlavní silnici k PP Dutý kámen. - Informace : Dutý kámen

Na ten jsme vystoupali a prošli. Po návratu jsme došli podél silnice na BUS zastávku, kde manželka dojela do Nového Boru a já pokračoval po ŽTZ přes Drnovec, Švýcarskou boudu a Lesní divadlo do Cvikova a pak autobusem v 15:05 hod do Nového Boru.  Škoda, že jsem neměl čas zajít do Cvikovského pivovaru. Domů jsme odjížděli v 15:56 hod. Počasí nám tento podzimní den velmi přálo a i toho sluníčka bylo dost.

Na trase jsem ušel 11 km.