Skalice u ČL - Manušice - Č.Lípa

02.07.2014 20:39

Ne tak často navštěvovaná oblast kolem Nového Boru mne zaujala trasou kolem Skalice u ČL. A to hlavně přechod Skalického vrchu spolu s rybníky kolem Manušic.

Ráno jsem vyjížděl již v 7:04 hod do Litoměřic tak, abych stihl vlak z horního nádraží v 8:16 hod přes Českou Lípu do Nového Boru.

Ve Štětí se ke mně přidala Helena L. a pak z Litoměřic ještě dalších 6 turistek. Současně s námi jela dost velká skupina ostatních turistů z KČT Litoměřice, asi v počtu 28 turistů, vedená Vaškem Č. do Zahrádek a pak přes Holany do Stvolínek.

Mi jsme po příjezdu do Nového Boru nastoupili do os.vlaku zpět do Skalice. Vydali jsme se po ŽTZ obcí na Skalický vrch. Původně jsem chtěl dojít až ke kostelu, ale nějak jsme si to zkrátili. Nahoře na vrcholu (484 m n. m.), jsme si dali svačinu a pak jsme sešli dolu po ŽTZ, ale znova jsme byli ve Skalici. Hned naproti nám byla výborná restaurace U Pepíčka, kde je příjemné posezení a hlavně mají otevřeno již dopoledne.

Další cesta nás vedla kolem krásných zahrádek a také příjemným prostředím lesa. Sice do Manušic jsme museli dojít po silnici a dál směrem do České Lípy po cyklostezce, která vedla současně s turistickou modrou.

Na Střelnici nám ujel jak osobáček, tak i autobus, a tak jsme pokračovali přes město a restauraci Nebe na hlavní nádraží. Odkud jsme odjížděli v 16:33 hod domů.

Celkem jsme našlapali 13 km.

Odkaz na fotogalerii: