Skalice - Hradišťany - Ostrý - Leská - Staré

23.04.2014 19:15

Ve středu jeli turisté pod vedením Marty Br. na Sokolí  vrch s rozhlednou. Já jsem tam byl se skupinou turistů 6.listopadu 2013 a tak jsme toho využil a naplánoval trasu na druhý nejvyšší vrchol  Českého středohoří a to "Hradišťany -752 m n.m." 

Ráno jsme vyjížděli sice později než je u mne obvyklé a to v 10:34 hod autobusem z Lovosic do Skalice. Já jsem jel z Hněvic v 9:34 hod a turisté z Litoměřic v 9:59 hod. 

Sešlo se nás celkem 11 turistů a z toho 2 muži. 

 

Po příjezdu do Skalice ( BUS 34 Kč) jsme se vydali po cyklostezce č. 231 po silnici asi 3 km, než jsme se spojili s ŽTZ a došli k rozcestníku "Baková hájovna". Pak jsme pokračovali po ČTZ až na vrchol Hradišťany 752 m n.m. kde jsme si udělali přestávku na svačinu.  

Informace: Hradišťanská louka

Z vrcholu jsme již pokračovali po ČTZ a stále mírně z kopce přes Kozí hřbet k rozcestníku Dřevce. Jenom Věra K., Ivana K. a já jsme ještě vyšplhali na vrchol Ostrý 719 m n.m. Cesta je na horu neznačená. Při sestupu jsme se nasměrovali k rozcestníku Dřevce  a pokračovali po ČTZ do obce Leská a pak Staré.  

Domů jsme odjížděli v 15:39 hod a v Lovosicích jsme ještě stihli se občerstvit v nádražní restauraci a pak každý odjížděl směrem k domovu. 

 

Celkem jsme ušli 14 km. 

 

Odekaz na fotogalerii: