Sinutec-Číčov-Měrunice-Libčeves

24.04.2017 07:51

V neděli 23. Dubna jsem se vydal na Lounské kopečky. Před nedávnem jsem absolvoval trasu z Tobiášova vrchu na Milou. A tak jsem tento den se rozhodl pro druhou stranu.

Ráno jsem vyjel rychlíkem v 7:35 hod do Lovosic. Tam jsem počkal asi půl hodiny a dál jsem pokračoval motoráčkem soukromé společnosti AŽD Praha – dříve to byla „Švetková dráha“, ale nyní je přejmenována na „Středohorský motoráček“. Jezdí jenom o víkendech a navíc tam neplatí slevy jako na tratích ČD. Pouze lze použít jízdenku DUK. Já jsem do stanice Sinutec zaplatil jízdné 38 Kč.

Tam jsem již začal své toulání krajinou. Nejdříve jsem se vydal vzhůru obcí ke kapličce, kde je i památná lípa. Další mé kroky již vedli jen volně krajinou – tak zvaně cestou necestou.

Nejdříve jsem přešel vrchol „Dlouhá 483 m n. m.“ a přes chráněnou oblast  a zároveň  vrchol  „Číčov 477 m n. m.“ jsem, i když bylo pěkné počasí, zažil aprílovou změnu a chvílemi padal sníh ve tvaru krupek. Tato změna mě přepadla celkem třikrát.

Po překročení silnice z Libčevsi do Mostu u obce Hořenec jsem vystoupal na třetí vrchol a to „Vraník 483 m n. m.“, kde jsem posvačil a dál pokračoval lesem plným sasanek do obce Měrunice. Tam jsou dvě památné lípy. Byl jsem rozhodnut dojít do Libčevsi, a tak jsem to vzal směrem k vrcholu „Hradišťko 535 m n. m.“. Nejdříve jsem šel po silnici (cyklostezka č. 25) a pak vzhůru lesem k vrcholu. To jsem byl již trochu unaven, ale dolů to šlo dobře. Procházkou mezi sady jsem došel k poslednímu vrcholu a to byl “Kamýk437 m n. m.“ který je holý jako Číčov a foukal tam silný vítr.

Do Libčevsi jsem sešel přes pastviny ovcí a skrz obec Všechlapy. V Libčevsi jsem si zašel na zasloužené pivo a proto, že jsem měl přes dvě hodiny času do odjezdu motoráčku, rozhodl jsem jet do Lovosic autobusem v 15:05 hod, za stejnou cenu 38 Kč.

Celkem jsem na trase ušel 16,5 km a domů jsem do Hněvic přijel v 16:19 hod.