Šest dní turistiky kolem Českých Budějovic

08.07.2018 16:48

1. den příjezd do Českých Budějovic

Ráno jsme vyjížděli z Hněvic v 8:20 hod rychlíkem 677 Radobýl směrem ku Praze a pak dál rychlíkem 709 Matthias Braun  až do Českých Budějovic. Tam jsme přijeli v poledne a při cestě do DM Hvízdal, jsme se zastavili a vyřídili si průkazku a jízdenku na MHD.

Po ubytování se většina vydala do města a zhruba jsme si prošli památky a k večeru jsme se vrátili do DM.

První den jsme ušli 3 km.

2. den Vrbenské rybníky

Na pondělí jsem naplánoval turistickou procházku kolem blízkých rybníků. Byl to okruh, kde jsme hned ráno prošli části města Vltava. Pak jsme prošli mezi tichou oblastí Zavadilka mezi domky, až na MTZ po které jsme došli kolem Novohaklovského rybníka do obce Haklovy Dvory a dál podél rybníka Starohaklovský. Tam jsme odbočili k novému malému Minipivovar Kněžínek. A zde jsme se občerstvili a pak jsme se vrátili na trasu kolem rybníků.

Dále jsme pokračovali kolem rybníku Šnejdlík a podél nejdelšího rybníku Černíš a Domin. Tam bylo nejvíce hnízdícího ptactva. Od racků, hus velkých a přes volavky jsme postupně došli ze zadní části k DM.

Nejvíce ptactva bylo v rybníku Domin, který má mnoho ostrůvků a na každém hnízdil jiný druh ptactva.

Kolem rybníků jsme ušli asi 11 km.

3. den Borovany a Jan Žižka

V úterý jsme se jeli vlakem do Borovan, kde je augustiniánský klášter. U kláštera je zahrada jak bylinková (nic moc) a pak borůvková. Tam jsme si mohli natrhat i zralé borůvky. Za klášterem je park se starými odrůdami ovocných stromů. Což bylo velmi zajímavé.

Po ČTZ jsme pokračovali do Žižkova rodiště. Mimo památníku je tam i NS Milníky husitství. Ten jsme si prošli a pak se občerstvili v kiosku poblíž Žižkova dvorce.

Po ČTZ jsme pokračovali do Radostic na vlakovou zastávku. V lese nás zmátlo značení a tak jsme malinko zakufrovali. Nakonec jsme podél trati do Radostic dorazili včas a od tam tud jsme se vrátili do Budějovic.

Tento den jsme ušli asi 10 km.

4. den památky Budějovic a koupání

Čtvrtý den bylo naplánované projít si památky města Českých Budějovic. Jelikož tento den bylo snad největší teplo naše týdenního pobytu, tak jsme první část urychlili, a po obědě v restauraci se zdravou stravou a velmi dobrém pivečku v Mastných Krámech, se vydali MHD 21 do Rudolfova a pak asi 2,5 km k rybníku Mrhal. Tam jsme v dobré pohodě při koupání a slunění dokončili tento den.

Po městě jsme ušli asi 9 km.

5. den Nové Hrady

Ve čtvrtek nejenom kolaři, ale jsme mi jeli do městečka na úpatí Novohradských hor. Ty tvoří vedle Šumavy, přirozenou státní hranici s Rakouskem.

V Nových Hradech je mnoho zajímavých památek. Od nepřístupného zámku přes kostel a klášter, kolem uzavřené barokní apatyky a nezajímavé koželužny a krásné rezidence Buquoyů, jsme došli na náměstí. K hrobce Buquoyů jsme se nedostali, jelikož je trochu vzdálena od centra, ale zašli jsme si na oběd do restaurace Máj, pokračovali jsme na prohlídku hradu Nové Hrady a závěr bylo Terezino údolí.

Tento den jsme ušli asi 13 km

6. den zámek Hluboká nad Vltavou

Poslední den pobytu zde v Budějovicích jsme se vydali do Hluboké nad Vltavou. Proto, že již včera některé turistky odjeli domů, sešlo se nás jen pět a Jiřka nás pak za námi přijela autobusem.

Vyšli jsme pěšky přes České Vrbné a Bavorovice kolem Vltavy a místy po cyklostezce a zároveň po ČTZ. Za rybníkem Naděje jsme odbočili po MTZ směrem k loveckému zámku a k ZOO Ohrada. Sešli jsme se s Jiřkou a do zoologické zahrady se nikomu moc nechtělo, jenom Jana si šla prohlédnout expozice o myslivosti.

K hlavnímu cíli zámku Hluboká nad Vltavou jsme šli kolem rybníku Municky.  Na zámku jsme byli kolem půl jedné a na prohlídku jsme šli po půl druhé. Potom jsme ještě zašli do Alšovy galerie. Ta byla pro turisty, kteří mají seniorpas, zdarma. Nakonec nás kolem půl čtvrté přepadl dosti silný déšť a bouřka. Domu jsme odjížděli postupně a někteří ani neodjeli autobusem a tak závěr nebyl ideální. Za což se těm dotyčným omlouvám.