Pochod Tříkrálový

10.01.2015 20:25

40. ročník tradičního pochodu – Pochod tříkrálový pořádaný turisty z Čelákovic.

Ráno 10. ledna jsem v 7:29 hod vyjel ze stanice Štětí a se mnou skupinka turistů z TK-Štětí. Ve vlaku již jelo pár turistů z Litoměřic. Do Čelákovic jsme dojeli po půl deváté a hned jsme se vydali ulicí Masarykova k sokolovně, kde byl start a i cíl.

Tam jsme se zaregistrovali a já jsem s jednou turistkou vyrazil na zvolenou trasu  10 km. Další trasy byli 22 km, 32 km a 40 km.

Ráno sice pršelo, ale již za naší jízdy vlakem, bylo znát, že dnešní den bude bez deště. A také se také stalo, a navíc nám během trasy chvílemi svítilo i sluníčko.

Informace o trase kolem Čelákovic: Info trasa

Od startu jsme vyšli přes náměstí kolem muzea k Labi, přešli jsme přes lávku a vydali se po ŽTZ k ermitáži Sv. Václava. Tam většina turistů dává první odpočinek a svačinu. Tak také i mi. Dál jsme šli po ČTZ do obce Káraný. Procházeli jsme lužním lesem kde je mnoho studni pro vodárnu. Kolem vodárny a zase přes lávku na druhou stranu k obci Toušeň. Já a jedna turistka jsme pokračovali přes obec až k lázním Toušeň. Ty jsme si prohlédli jen z vnějšku a po návratu k Labi jsme se vydali podél řeky do Čelákovic.  Než jsme došli do cíle zastavili jsme se v cukrářství U Vocásků, kde mají výborné a čerstvě udělané dorty. Samozřejmě jsme si každý dali jeden a pak honem do sokolovny, protože bylo již kolem 13:00 hod a v 13:24 hod nám odjížděl vlakový přípoj domů.

Celkem jsme ušli 15 km a domů jsme dojeli v 14:27 hod.