Písková hora a Kalich

01.05.2016 07:52

Ve středu 30. března vedl Míla Rajchl trasu z Třebušína na Kalich s tím, že si na místě opečeme buřty. Jenže odjezd do Třebušína je v 10:15 hod, a což jinak nejde a pro mne to je velká ztráta času od rána. Domluvil jsem se s Ivankou, že na místo dojedeme dřív a obejdeme si některé vrcholy v okolí.

Proto jsem do Litoměřic přijel v 8:24 hod a autem jsme dojeli až do obce Zababeč. Tam je pár obytných domů a koňská farma. Po příjezdu jsme se setkali s majitelkou farmy a ta nám doporučila, kde můžeme parkovat.

Z obce jsme se vydali směrem k Pískové hoře. K té jsme došli přes bližší vrchol ke Kalichu, ale bezejmenný 478 m n. m. Pak jsme došli na Pískovou horu 504 m n. m. Ivanka pokračovala na vrchol Panna  594 m n.m. který je nad obcí Řepčice. Já jsem se vracel obloukem ke Kalichu a po ŽTZ jsem vystoupal nahoru.

Informace : historie Kalicha

Na vrcholu zříceniny někdo provádí kultivaci a údržbu prostoru a také zříceniny. Jsou tam vykácené náletové dřeviny. Prošel jsem si celé hradiště a pak jsem roztopil ohniště a čekal na příchod všech turistů, kteří začínali postupně přicházet.

odkaz na 

Zde je text od Míly:

Ve středu 30.3. jsme se vydali už vícekrát během let na Kalich,zříceninu kamenné pevnosti husitů Jana Žižky.Hrad-pevnost byla dokončena 1423...viz info Wikipedie.Přijeli jsme busem do obce Třebušín a vzhůru pěkným stoupákem na kótu Kalich 536m.Převýšení bylo jenom asi ? 200metrů ale pořádně strmé na krátkou vzdálenost.Bylo nás 33 borců + dva pejsánkové.Za odměnu asi dostali buřtíka ???Dofuněli jsme na  zbořeninu a zde nás příjemně překvapil Jindra N.,který dorazil autem dříve a už byl táborák pěkně rozhořelý...děkujeme Jindrovi.Takže donesené dřevo nebylo třeba.Celá horní planina je vykácená od náletů a dřeva je tam  spousta...otázka je vlhkost.Tak byly buřtíky jako vždycky.Táborák se uskutečnil v malém skalním dolíku,kde to nefoukalo a bylo docela teploučko u plamínků.Tak jsme posvačili a pokochali výhledem do okolní krajiny.Dohlednost byla docela uspokojivá.Sluníčko se občas snažilo,ale hlavně že nesprchlo.Z vrcholu Kalicha se to nějak různě rozprchlo....někteří pospíchali zpět do Třebušína,jiní si ještě naložili nějaký kilometr navíc.Byla spousta času na návrat do Litoměřic.14 turistů se dostavilo  do občerstvinky Pod Kalichem.Bylo zasloužené pivečko a 14:12 odjezd do LT.Teprve po cestě v busu se ukázaly nějaké kapky deště,takže výlet počasově byl OK.