Naše putování čtyřmi dny na táborsku

03.06.2016 08:51

1. den 26. 05. 2016

Zájezd na táborsko jsme zahájili ráno v půl osmé při čekání přesuny mezi poštou a parkovištěm u soudu. Tam nám přijel autobus „TRYSK-RR CAR“ firmy Rostislava Rosypala z Ústí n/L. Další zastávka byla u nádraží Litoměřice-město, potom v Bohušovicích n/Oh a nakonec v Praze u hl. nádraží.

Vyjeli jsme směrem Vlašin a první naše zastavení „mimo plán“ bylo u unikátní rozhledny Špulka u Benešova. Z obce Lbosín k ní vedla zajímavá Ptačí naučná stezka. Kam jsme dojeli před půl jedenáctou. Pak jsme pokračovali do města Vlašim a po překonání obtíží při zaparkování našeho dlouhého autobusu (míst bylo v něm více než pro 55 osob), jsme se vydali k zámku. Průběžně jsme se vydali na 4 km procházku po NS parkem Vlašimského nádherného parku. To bylo kolem poledne. Na náměstí jsme došli kolem 14:00 hod a většina šla do cukrárny. Někdo i na pivečko do restaurace.

Pokračovali jsme k hlavnímu cíly a to bájné hoře Blaník, kam jsme dojeli před patnáctou hodinou. Z obce Kondrac jsme putovali kolem nově vybudovaného Domu přírody s poučnou expozicí k rozhledně umístěné na vrcholu Velkého Blaníku ve výšce 638m n. m. Po krátkém občerstvení v turistické chatě a výstupu na rozhlednu jsme začali sestupovat po ČTZ na rozcestník pod Malým Blaníkem u obce Louňovice, kde nás čekal autobus. Tato trasa měřila asi 5 km. Pak jsme již jeli do cíle a to do Sezimova Ústi, kde jsme byli ubytováni v domově mládeže. Ubytování bylo s polopenzí a na celý den do vycházelo za 90,- Kč, což byla parádní cena. A hlavně jídla bylo velmi dosti pro ty velké jedlíky.

Odkaz na  1. dne

2. den 27. 05. 2016

Tento den nás čekalo město Tábor. Nejdříve jsme dojeli naším autobusem k poutnímu místu Klokoty. Proto, že jsme do plánované prohlídky v 10:00 hod, měli ještě dost času, vydali jsme se ke kapli P. Marie Klokotské, kde je pramen s léčivou vodou. Tato trasa vede po ZTZ. Po návratu do poutního místa jsme měli komentovanou prohlídku a pak jsme se individuálně vydali dále po ZTZ tzv. Klokotskou lipovou aleji do města Tábor. První zastavení bylo v části Kotnov a u Bechyňské brány. Pak jsme každý samostatně procházeli město po památkách, v botanické zahradě a u rybníku Jordán. Uličky plné vzácných historických domů měly svou atmosféru a dýchaly svým dávným životem. Naše malá skupinka Jitka, Anička, Bohouš a já jsme ještě zajeli MHD-30 do obce Větrovy na rozhlednu Hýlačka. Po návratu do Tábora jsme do místa našeho ubytování dojeli vlakem. Večer jsme se sešli, na popud Jany W., v klubovně na tzv. „Seznamovací večírek“.  Některé turistky odjeli do Tábora na muzejní noc. Tento den jsme ušli asi 12 km.

Odkaz na  2. dne

3. den 28. 05. 2016

Po snídani jsme jeli do oblasti Chýnova, což není daleko od Tábora a zahájili jsme naše poznávání prohlídkou Chýnovských jeskyní. Po skončení jsme po malých skupinkách šli po MTZ (asi 3,5 km) do obce Chýnov. Rodiště sochaře Fr. Bílka. Tam byla prohlídka jeho vily, hřbitova a místních častí kolem středu obce. To je kostel, zámek – domov pro seniory a podobně. Oběd byl v místní restauraci Na radnici.

Kolem půl druhé jsme dojeli do obce Choustník a vydali se na stejnojmennou zříceninu dvojhradí.  Tam a zpátky to byl0 3 km. Při zpáteční cestě jsme se ještě rozhlédli po okolí z konstrukčně zajímavé rozhledny na Čermákově vrchu a vydali do obce Brandlín, kde nám díky ochotnému kastelánovi byla umožněna prohlídka zrekonstruovaného zámečku, který je v soukromých rukou automobilového jezdce p. Vojáčka.  Tento den jsme ušli asi 8 km.

Odkaz na v 3. dne

4. den 29. 05. 2016

Ráno jsme svůj pobyt ukončili tím, že jsme po sbalení všech věcí je umístily do autobusu, který parkoval poblíž na parkovišti, a po snídani jsme se vydali městem Sezimovo Ústí po ČTZ k Lužnici a také k bývalému letnímu sídlu Dr. Edvarda Beneše a jeho manželky Hany Benešové.  Tato vila je v majetku vlády ČR a občas zde pobývají premiéři ČR. Zde jsme si nejdříve prohlédli tu část Sezimova Ústí, která má trochu vzhled historický, jelikož tam kde jsme byli ubytováni jsou jen a jen paneláky.

Od 10:00 hod jsme měli zamluvenou komentovanou prohlídku jak vily tak i parku. Tuto naší prohlídku jsme ukončili v místě, kde jsou manželé Benešovi pohřbeni, zároveň tam je poblíž i památník kde jsou věci, které shromáždila Hana Benešová.

Další naše zastavení bylo v kraji husitů na zřícenině Kozího hrádku, kde pobýval, kázal a psal své knihy Jan Hus.

Tento den jsme ušli asi 6 km

Odkaz na  4. dne

Odkaz na informace o místech pobytu