Mukařov-Víťova rozhledna-Horní Šebířov-Zubrnice

26.06.2015 13:14

Ve čtvrtek  25.června jsem se vydal na Víťovu rozhlednu a do zaniklé obce Horní Šebířov. V letošním roce jsem to měl naplánováno již několikrát, ale vždy mně zklamalo vlakové spojení na trase ze Všetat do Ústí n/L – střekov.  Tento čtvrtek jsem raději vyjel osobním vlakem v předstihu a nakonec to vyšlo. Na zastávku Lovečkovice-Mukařov,rozc. jsem přijel po 10 hodině a prošel jsem si obec Mukařov a pak jsem se vydal na Víťovu (Náčkovickou) rozhlednu. Ta byla zavřená a tak jsem se jenom pokochal výhledy do krajiny a vydal se cestou – necestou přes Náčkovice, Dolní Šebířov a pak vzhůru k zaniklé osadě Horní Šebířov, kde je několik vzrostlých a chráněných lip malolistých. 

Informace o ocích na trase  Info-Náčkovice

Další mé kroky mně vedly přes obec Knínice k NS Okolím Zubrnic a do Zubrnic. Krajina to je krásná s výhledy do okolí. Hlavně je často vidět na jedné straně vysilač Buková hora a na druhé vrchol Sedla.

Po příchodu do Zubrnic jsem se dočkal velkého sklámání.  Jediná restaurace je otevřena od 17:00 h, a tak mi nezbývalo nic jiného než se přesunout autobusem do Velkého Března a tam si zajít na občerstvení do restaurace Tivoli.

Celkem jsem ušel 13 km a domů jsem odjížděl z Velkého Března v 16:33 h.

 

Odkaz na fotogalerii: