město Louny a NS do Jimlína

15.05.2013 20:50

Ve středu 15. Května jsem si naplánoval výlet na trasu z Loun do Nového hradu v Jimlíně. Středeční výlet jak litoměřických, tak štětských turistů byl na trasu do Pohořan-Křížová hora-vrch Satan-Kočka a pak do Litoměřic. Tam jsem již byl alespoň dvakrát, tak jsem si udělal svůj výlet.

Ráno jsem vyjel z Hněvic rychlíkem v 7:35 h. Zároveň cestovalo z různých škol mnoho žáků – sportovců do Lovosic na soutěže. Tak že vlak byl dost plný.

Já jsem v Lovosicích přestoupil na osobáček z Č. Lípy do Postoloprt, a s ním jsem jel až do železniční stanice Louny – střed. Sice to byl courák a zároveň na celé trase vlaku jsou nechráněné přejezdy, tak že stále houkal a jel pomalou rychlostí.

V Lounech jsem se vydal kolem autobusového nádraží a přes hlavní silnici směrem k Ohři. Tam jsem se napojil na ŽTZ a po ní jsem prošel nad hradbami, pod kterými jsou tzv. Šance, starým městem až na Mírové náměstí do informačního centra. Tam jsem si vyžádal nějaké mapky a brožůrky. Další cesta mně vedla kolem muzea. A tam jsem se zašel podívat (vstupné pro důchodce 10 Kč). Prohlédl jsem si chrám sv. Mikuláše, a také vystoupal po asi 168 schodech na věž chrámu. Zase za poplatek 10 Kč. Výhled z ochozu věže je nádherný a také mi přálo počasí. Po sejití dolů jsem zašel na občerstvení do restaurace Černý kůň (do venkovní zahrádky).

Informace o Lounech a Novém hradě v Jimlíně

Vrátil jsem se na náměstí a vydal se po ČTZ ul. Poděbradovou směrem k Lounské vodárenské věži.  Po trase je mnoho hezky opravených historických domů z konce 19 století. Od vodárenské věže již začíná NS Louny-Jimlín. Ta vede po horizontu v otevřené krajině, což za dnešního dne, kdy velmi krásné počasí, ale pražilo sluníčko, je dost náročné. Celá NS …je z mého  vlastního posouzení …nic moc. Vrcholem byl pozůstatek vápencového lomu, na konci NS, kde je v současnosti smetiště a skládka. Navíc jsem po NS šel v podstatě skoro stále mezi lány kvetoucí řepky.

Na zastávku jsem došel po MTZ krátce před 13:00 h, a tak jsem ještě se vydal na Nový hrad. Tam jsem si to prohlédl a dal si zasloužené pivečko (Svijany). V závěru jsem se stačil vrátit na železniční zastávku, posvačit a již mi přijel vláček v 14:05 h do Loun.

Domů jsem se vrátil v 16:18 h do Hněvic.

Celá trasa měřila 9,5 km.