Mělník-Chloumek-Lhotka-Harasov-U Grobiana

15.03.2018 21:08

Na trasu „Po stopách Karla Hynka Máchy“ a to konkrétně z Mělníka do Kokořínského Dolu, na křižovatku pod obcí Kanina u restaurace U Grobiána, jsem se vydal ve čtvrtek 15. března 2018. Ráno jsem si přivstal a šel na vlak v 7:21 hod ze Štětí do Mělníka. Současně tímto vlakem jeli i turisté z TK-Štětí. Ti ale mířily na trasu kolem Neratovic.

Od vlakového nádraží v Mělníku jsem se vydal po ŽTZ podél říčky Pšovka až do Podolí. Tam jsem se napojil na ČTZ a po ní jsem pokračoval celou trasu. Na okraji Mělníka jsem zašel na židovský hřbitov, kolem kterého se velmi staví a velmi krásné domky.

Po příchodu do Chloumku jsem zašel na hřbitov vyfotit si památnou lípu u hrobky Valentů. Pohled na ní byl žalostný, no snad možná přes léto ještě obrazí a poroste.

Do Lhotky jsem sice nešel stále po červené, ale prošel jsem oblastí nazvanou Trdlice. Ve Lhotce jsem se nezdržoval a po ČTZ jsem pokračoval dál. Sice to bylo po asfaltové silnici až za železniční zastávku obce Lhotka.

Dál to bylo již krásnou přírodou kolem Pšovky. Po cestě jsem se setkal se třemi turistkami z Prahy, které zde byly poprvé, a velice moc se jim zde líbilo.

Cesta nás vedla přes část kokořínského údolí Štampach, mlýn Kroužek. Kde v protější skále u turistické trasy je 18 m dlouhá jeskyně. Další naše kroky nás dovedly k Harasovu. Nádherná krajina a perfektně do ní zasazen bývalý hotel. Ten se v současné době opravuje. Jsou zde tajuplné zákoutí a nádherné výhledy. Jedna z tajuplných zajimavostí jsou záhadné kruhy - viz odkaz na info : Záhadné kruhy - Harasov.

Po příchodu do cíle mé etapy jsem měl asi jednu hodinu do odjezdu autobusu. Restaurace U Grobiana a U Báby Šubrový byli zavřeny (ještě není sezóna). Zkusil jsem stopovat a vyšlo to. Do Mělníka jsem dorazil kolem půl druhé a tak jsem se stihl občerstvit a v 14:22 hod jsem odjel domů.