Lipník nad Bečvou

10.08.2015 12:57

1.srpna

Ze Štětí odjezd v 8:00 hod. V Lošticích před Olomoucí jsme byli na obědě.Do Lipníka jsme dojeli asi ve 13:15 h , ujeli jsme 310 km. Ubytovali jsme se a šli na procházku po městě. 4 km

Fotogalerie 1.den : Lipník nad Bečvou

2.srpna                                                      

Ráno po snídaní jsme vyrazli na Helfštýn kde jsme si za 40 kč  prohlédli hrad a pak jsme sešli dolu a podél Bečvy došli  do Lipníku. Tam jsme měli dohodnutou prohlídku památek Lipníku s průvodcem. Celkem jsme za celý den ušli  17 km

Fotogalerie 2.den : Helfštýn

3.srpna

Jeli jsme do Přerova. Od nádraží to je asi 1,5 km do města. Přerov má 3 náměstí , ale bylo pondělí a tak byly památky zavřené. Jenom jsme došli do ornitologické záchranné stanice a prohlédli si výstavku ptáků. Procházka po městě až na nádraží činila 10 km.

Fotogalerie 3.den : Přerov

4.srpna

V úterý jsme jeli do Teplic nad Bečvou, které jsou kousek za městem Hranice na Moravě. Navštívili jsme Zbrašovské aragonitové jeskyně a Hranickou propast. Pěšky jsme došli do Hranice. Tam jsme si prošli městečko a zároveň jsme byli také na obědě. Odjížděli jsme ze zastávky Hranice na M – město. Trasa měřila 9 km.

Fotogalerie 4.den : Zbrašovské jeskyně a Hranice na M.

5.srpna

Jsem jel do Olomouce.Tři turistky jsem vzal sebou na Svatý kopeček. Pak jsem pokračoval za bratrancem a do Hněvotína. Zašel jsem na hrob prarodičů a k příbuzným v Hněvotíně.

Fotogalerie 5.den : Svatý Kopeček

6.srpna

Na tento den byl naplánovaný výlet i s kolaři do Rožnova pod Radhoštěm. Prošli jsme dva okruhy ve skanzenu a Jurkovičovu rozhlednu. Pak jsme vyjeli na Pustevny a kousek šli směrem k Radhošti. Dolu jsme jeli lanovkou za 80 kč. Pěšky jsme došli do Frenštátu pod R. Ujel nám vlak a domů jsme dojeli v 19:45 hod. Výlet s trasou náročnou na výstupy a sestupy jsme zdolali v délce  16 km.

Fotogalerie 6.den : Rožnov p/Rad. a Pustevny

7.srpna

Na poslední den jsem si naplánoval město Kroměříž. Vyjížděli jsme v 8:38 h přes Přerov . Současně s námi jela Drahuška do Uherského hradiště. Jel jsem jen já, Jiřka a Míla Rajchl. Prošli jsme parkem pod zámkem a já jsem vystoupal na věž po 206 schodech. Dál jsme prošli několik kostelů a Květmou zahradu. V rotundě je Foukaultovo  kyvadlo.

Fotogalerie 7.den : Kroměříž

8.srpna

Ráno snídaně v 6:45 h a odjezd domů. Kolaři odjížděli v 7:44 h a mi autem chvilku před nimi. Domů jsme po zastávce na oběd v Jezerním Vtelnu dojeli asi ve 13:15 h.