Libochovice-Hanžburek tam a zpět

09.02.2019 17:08

 Zimní výstup na Hazmburk - 418 m.n.m.

 

Michal Procházka (Učitel biologie a zeměpisu ve společnosti Gymnázium Václava Beneše Třebízského ve Slaném) v sobotu 9. 2. 2019 pořádal výlet do našeho středohoří pošesté: Máchův Hanžburek.

Tato trasa mne zaujala a tak jsem se rozhodl, že tam pojedu také.  Dopoledne jsem vyjel z Hněvic rychlíkem v 9:36 hod do Libochovic.

Jejich skupina a to převážně samý mladí lidé a hodně také se psi, vystoupily na hlavním nádraží Libochovice. Nechtělo se mi mezi ně. A navíc jsem měl v plánu dojet až na zastávku město. Od tam tud jsem vyrazil po ČTZ směr Hazmburk.

Po cestě mezi polema bylo dost bláta, ale pak při stoupání to byl již jen sníh a zmrazky od minulého tání. Počasí velmi přálo, bylo slunečno a dost teplo. Odhadem tak 5 až 7 stupňů.

Po výstupu na vrchol jsem se potkával se skupinkami turistů. Nahoře byl dost silný vítr, a tak jsem se rozhodl pro okamžitý sestup. Pod vrcholem jsem potkal hlavní skupinu, která teprve stoupala vzhůru. Po zdolání trasy nahoru a zpět na stanici Libochovice-město, jsem ušel 10,5 km. Vlak mi odjížděl v 13:23 hod přes Lovosice do Hněvic.