Koukolova hora - Havlíčkův mlýn - Aksamitová brána - Koněpruské jeskyně

01.08.2019 19:48

Text : Marta Brožová a fotografie Jindra Nerad a Eva Maňhalová

Shrnutí středečního výletu na Berounsko - Koněpruské jeskyně. Vyjelo nás na něj 28. 

Od Popovic na Koukolovu horu, bylo pěkně stoupání, ale to ještě bylo v pohodě. Od Havlíčkova mlýna, kdy bylo opět nekonečné stoupání až k Axamitově bráně, to taky šlo. Ale blížila se bouřka, začínalo pršet a mi pořád stoupali, klouzalo to. 

Uvažovala jsem i o sestupu. Nebylo kam se schovat, odpočinout si, nešlo fňukat, muselo se jít v před. Cesta byla plná vody, korýtkem se valila voda, myslela jsem, že klesnu k zemi a že se utopím,jak jsem byla vyčerpaná. Za všechny ty výlety, co jsem udělala, jsem nikdy nic takového nezažila. Bylo to hrozné! Byla jsem ráda, že s námi nebyli děti... 

Jinak dále byl jelínkův most, pěkný výhled na čertovy schody, jinak hezkou cestu, už nahoře, nám kazil velký déšť s bouřkou, který nás provázel až k jeskyním. Jinak u jeskyní, ti kteří nešli na prohlídku, odjeli dříve. Ostatní odj. Z Koněprus v 16:00, ale stejně nás čekalo potom vyhození z vlaku v Řeporyjích (Prokopské údolí -  spadlé stromy na trati) takže jsme šli na mhd, poté metrem a odj. Z hl.n. Praha. Konečně domů!! Jinak dle odezvy, výlet se líbil, i přes ty extrémy... Děkuji všem, zvládli jsme to! Ale....Koukolovu horu, Havlíčkův mlýn nikdy více!

Ušli jsme asi 11 km