Kostomlaty pod Mil. Pařez, Kleč a Kamenný vrch

23.12.2014 15:41

Nástup letošní zimy je opožděny. Nikde žádný sníh a teploty se drží stále nad nulou. Vydal jsem se na předvánoční výšlap do kraje kolem Milešovky. Můj cíl byl vrchol Pařez – 736 m n. m. a sousední vrchol Kleč – 721 m n. m.

Ráno v neděli 21. prosince jsem vyjel vlakem z Hněvic v 7:35 h a v Lovosicích jsem přešel na autobusové nádraží, odkud jel autobus do Kostomlat pod Milešovkou (8:06 h). Zároveň se mnou jela v autobuse skupinka šesti mladých turistů, kteří vystoupili v Bílince a pravděpodobně šli na Boreč.

Já jsem se po příjezdu do Kostomlat, vydal po ZTZ až na zříceninu hradu Sukoslav. Ze začátku mé trasy je pochod stále do vrchu a obtížnost je střední. Prošel jsem kolem zříceniny, a po sestupu na rozcestník jsem pokračoval po NS-Březina až do sedla mezi oběma vrcholy – Pařez a Kleč. Tam jsem odbočil vpravo, po lesní cestě k vrcholu Pařezu. Cesta je kamenitá, ale jde se pohodlně. Kousek po odbočení je srub, kde zrovna parta mužů končila předvánoční pivní raut. Na vrcholu Pařezu je i vrcholová kniha.

Po trase NS-Březina mně provázelo mírné sněžení a tak na vrcholu bylo zasněženo. Sestup dolu byl stejnou cestou a vrátil jsem se na NS, s kterou je zároveň MTZ. Pak asi po 50 m jsem odbočil vlevo, na lesní cestu směrem k vrcholu Kleč. Cesta je nevýrazná, ale stále znatelná.

Občas jsem zahládl zrcátka utíkajících srnek, které byli po větru a samozřejmě mně ucítili velmi brzo.

Od vrcholu Kleč vede uvedená lesní cesta stále mírně dolu kolem Šanci až pod Kamenný vrch 670 m n. m.  Na ten jsem z cesty jen mírně odbočil a přidal si ho jako bonbonek na závěr. Pak jsem již sestoupil na MTZ a došel k rozcestníku „Pod Březinou“. Do Kostomlat jsem šel chvíli po státní silnice a pak po NS k rybníčkům, kde jsem odbočil po neznačené cestě rovnou dolu do obce.

Mapa trasy : Pařez - Kleč - Kamen.vrch

Celkem jsem ušel 9 km za 2hod 50 min

Odkaz na fotogalerii: