Jarní setkání turistů na Hasištejně

22.03.2015 08:44

V sobotu 21. března začalo jaro a na tento první jarní den, jako tradičně každý rok, naplánoval KČT Chomutov „Jarní setkání turistů na Hasištejně“. Jednalo se o 56. ročník.

Jako jediný z naší oblasti, jsem se vydal ráno rychlíkem do Chomutova. Již od rána nás jaro vítalo krásným slunečným počasím, které vydrželo skoro celý den. Před hl. nádražím v Chomutově, se nás sešla skupinka turistů v počtu asi do 40 lidí a z toho zhruba 12 mužů. Počkali jsme na autobus, který nás vyvezl do oblasti nedaleko žel. stanice Křimova , před obec Celná. Tu jsme prošli a pokračovali přes obec Vysoká Jedle a Místo až na zříceninu hradu Hasištejn. Sice jsme šli po místních komunikacích, ale na turistické MTZ byl údajně špatný terén.

K hradu jsme došli kolem 10:00 hod a po registraci a zaplacení poplatku jsme dostali mimo diplomu i poukázku na špekáček, který jsme si následně opekly, a snědli. Zřícenina byla volně otevřena, a tak každý toho využil k prohlídce nádherné zříceniny. Na nádvoří zříceniny hradu již bylo hodně turistů. Někteří přijeli jenom autobusem na procházku po okolí. Turisté to byli z Chomutova, Kadaně, Jirkova a dalších obcí v okolí. Také byla otevřena restaurace na hradu, kde si někdo zašel na oběd a někdo jenom na pivko. V půl dvanácté se naše malá skupinka v počtu šesti turistů vydala směrem po MTZ k Prunéřovu. Došli jsme až do motorestu Ben Ušák, kde jsme poseděli a dali pivečko. Pak jsme ze zastávky odjeli v 13:13 hod do Chomutova. Já jsem asi 20 min počkal na rychlík a v 14:00 hod jsem odjel domů.

Celkem jsem ušel 11 km

 

Odkaz na fotogalerii: