Horní Vidim - lávky - Chudolazy

24.05.2017 15:59

V úterý 23. května byla předpověď slunečného dne a bez deště. Rozhodl jsem se jet do obce Horní Vidim, na hornovidimské lávky. Možnost jak se do této obce dostat moc není. Buď tam dojet autem, anebo na kole. Další možnost je autobusem. První, který tam jede je odjezd z Liběchova v 6:52 hod. To znamená jet ze Štětí v 6:04 hod ze sídliště. V Liběchově se musí asi tři čvrtě hodiny čekat. Anebo jet na  Mělník vlakem (rychlík ze Stětí v 9:20hod) a v 9:45 hod autobusem do H.Vidimi.

Já jsem si vybral tu prvou možnost a v Liběchově jsem si prošel návrší s kaplí sv. Ducha. Čas mi krásně utekl a do H. Vidimi jsem přijel asi v 7:15 hod. Prošel jsem  si obec a nádherný park u zámku, kde v současnosti je domov pro seniory. Tím je nepřístupný.

Informace o trase: Horní Vidim - lávky

Po procházce obci jsem se vydal hledat ony historicky známé lávky. Cestu k ním jsem našel rychle a jakmile se turistický zájemce dostane k první lávce a na cestičku, má vyhráno. Na návsi se projde mezi zámkem a kostelem bránou a po cestě dojdete k začátku trasy. Cestička Vás provede, i když místy obtížným terénem, po celé trase můstků a lávek. Je jich asi kolem 30. Na konci trasy u tak zvané „Mostkové“, jsem sešel do údolíčka – „Pod Bručkou“. Jsou tam místy i zachovalé schody. Tam jsem se vydal po ŽTZ krásným tichým údolíčkem. Proto že již od rána bylo nádherné slunečné počasí, tak jsem přivítal chládek v údolíčku. Po příchodu k rozcestníku jsem se vydal nahoru po MTZ směrem k H. Vidimi. Sice jsem pak šel trochu vlevo mimo turistickou cestu. Celou tuto trasu jsem zvládl za jednu hodinu a tři čvrtě.

Je jisté, že na tuto trasu je třeba mít pevnou obuv a chovat se zodpovědně. Není asi dobré absolvovat tento chodníček po lávkách v době po dešti. Cestička je místy velmi úzká a hrozí uklouznutí.

Z H. Vidimi jsem pokračoval po MTZ přes zříceninu „Starý zámek“ do Chudolaz. Je potřeba si dát pozor na odbočky z asfaltované cyklostezky jak nahoře u Vidimi, tak i pak dole při výstupu na hřeben – „Království“ do Chudolaz ( na fotografiích jsem tyto úseky označil turistickou modrou značkou). Je to špatně značené. Celkem jsem ušel 10,5km a v Chudolazích jsem stihl autobus v 10:22 hod do Liběchova a pak domů.