Horní Týnec - Sedlo - Srdov - Habřina - Úštěk

27.03.2013 20:00

Dnes 27. března mne čekala trasa na Sedlo u Úštěka.

Tak že ráno jsem se setkal na železniční stanici Štětí se skupinou šesti turistek, které odjížděli na výlet s Martou B. – Dubičná – Konojedy – Kravaře. Z TK Štětí na tuto náročnou trasu nejel nikdo. Jenom do autobusu z Litoměřic přistoupili Věra K., Slávek Č. se sestrou a v Žitenicích Alena H.

Dojeli jsme do Horního Týnce bez Věry, ta pokračovala do Lovečkovic na jinou trasu. Po ZTZ jsme se vydali na vrchol Sedla – 726 m n. m. Nejdříve lesem až kolem Malého Sedla - 534 m n.m., to byla pohodová trasa. Ale výstup k vrcholu je velmi strmý, a navíc byl ještě stále sníh.

Po výstupu a cestě kolem kříže jsme došli k vrcholu a tam se setkali s Věrou. Zašli jsme na jižní vyhlídku, kde je umístěna (již třetí v pořadí) vrcholová kniha. Provedl jsem zápis a začali jsme se vracet a pak stále po ZTZ dolu k rozcestníku se ŽTZ, kde se oddělila Alena a vydala se po značce do Trnobran a Liběšic, tak aby stihla vlak.

V Habřině jsem zašel do restaurace a Věra pokračoval dál směrem do Úštěka. Já jsem počkal na Slávka a Andulu. Občerstvili jsme se. Menu s polévkou za 62 Kč.

Nakonec jsme, po spodní neznačené cestě kolem jezera Chmelař, došli na železniční stanici v Úštěku a odjeli vlakem v 16:27 h do Litoměřic. Tam jsme rychlou chůzí se přemístili na nádraží „Město“ a odjeli rychlíkem v 17:12 h.

Celá trasa měřila 11,2 km.