Český Bukov - Maškovice - Dobkovice

11.09.2015 08:05

V úterý 8. září jsem si vyjel do zaniklé osady Maškovice (Povrly). Z Hněvic jsem vyjížděl v 12:55 h a s přestupem v Ústí n/L-hlavní, jsem do Povrlů přijel, místo v 14:09 h, tak v 14:19 h (vlak měl 10 min zpoždění).  Pak jsem na zastávku autobusu doběhl, abych stihl spoj v 14:25 h do Českého Bukova. Zajímavé, že jízdenka na trasu dlouhou 13 km, stála 13 Kč. To jezdí BusLine Ústí n/L. U nás by to pro přepravce ze Slaného stálo dvakrát tolik.

Z Českého Bukova jsem asi dva km šel do Maškovic. Obec je to již zaniklá, ale pár chalupářů, zbylé domy a chaty udržuje v obyvatelném stavu. Nejdříve jsem došel k chráněné lípě, která roste z pozůstatku původní 900 let staré lípy. Nové výrůstky jsou asi 500 let staré. Dál jsem došel na okraj obce do bývalého sadu, kde roste 100 let starý tis.

Informace o stromech v Maškovicích: Info-Maškovice

Další mé kroky směřovali do Dobkovic.  Chvilku jsem šel po MTZ a pak v lese již cestou necestou. Vlak mi odjížděl v 17:37 h a v Ústí n/L jsem musel čekat na přípoj. Domů jsem přijel před osmou večer.

 

Odkaz na :