Babinské louky

11.07.2016 07:36

V tomto období a to již od června kvete na chráněné lokalitě „Babinské louky“, Zvonovec liliolistý.

A tak jsem se 11. července vydal projít si tuto lokalitu. Jel jsem přes Ústí n/L v 7:35 hod z Hněvic, ale v Ústí jsem musel asi jednu hodinku počkat a pak jsem pokračoval autobusem do obce Čeřeniště. Obec jsem si prošel a po focení kostelíka jsem se na chvilku zastavil u nově vybudované dřevěnky poblíž kostela a popovídal si s místní obyvatelkou.  Pak jsem pokračoval k památným stromům. Všude bylo mnoho obalených stromu – třešní, což mě stále lákalo je trhat a pochutnávat si na nich.

Po projití obce jsem se vracel zpátky přes autobusovou zastávku na „PP Babinské louky“ kolem potůčku Rytina. Tam jsem hlavně fotil zvonovec liliolistý, kterému prý údajně hrozí vyhynutí.

Přes kopec jsem po silnici přešel přes Homolku do Lbína a pak jsem pokračoval do Skalice, kde jsem stihl autobus do Litoměřic.

Ušel jsem asi 8,5 Km.

 

Odkaz na