26.05.2021 Osek-Rýzmburk

27.05.2021 12:33

Výlet navrhla M. Wolfová (10km,24účast)

Ve středu 26.5. jsme se vydali do oblasti Krušných hor – Oseka u Duchcova. Účast 24 turistů a polojasné počasí nás uvítalo na nádraží v Oseku, které teprve čeká na opravu a tak společné foto pořizujeme až u cisterciáckého kláštera, který také čeká na otevření po opravě. Návštěva Info centra, odpočinek a pak pokračujeme městem s odbočkou kolem kempu a sportovního centra s rybníkem k památníku důlní tragedie v roce 1934 na dole Nelson. Cestou míjíme krásný převislý buk – památný strom s rozpětím koruny 14m. Také město Osek se mění k lepšímu, vše se opravuje a je na co se dívat. Stoupáme lesem ke skokanským můstkům a dále Horskou ulicí podél Oseckého potoka, který vytváří krásné kaskády. Cesta stále stoupá nahoru, také počasí nám hrozí deštěm, naštěstí vítr mraky rozhání. Od rozcestí s Kaplí Patronů Čech nás čeká poslední úsek k hradu Rýzmburk – zde se dozvídáme vše o historii hradu na Info tabulích. Hrad je opravdu monumentální a naskýtá se nám krásný pohled do údolí. Okolní lesy jsou unikátní – krušnohorské východní bučiny. To vše zažíváme až při cestě zpět po NS . Místy musíme překročit po deštích rozlitý potok, vystoupat úzkou stezkou k úbočí a pak již pokračujeme krásným lesem se vzrostlými buky. Příroda je po deštích opravdu bujná, ale krásně zelená. Dostáváme se nad skokanské můstky – opět hezký výhled na klášter a pak již sestupujeme zpět a cestu končíme v restauraci Horal – venkovní zahrádka. Malá změna – na vlak jdeme na horní nádraží v Oseku – je krásně opravené . Jedeme do Louky u Litvínova a odtud již do Ústí nad Labem a domů. Děkuji všem za účast a turistice zdar.