30.07 - 6.08. pobyt Česká Třebová

07.08.2016 12:00

30.července  -  1.den (sobota) - Česká  Třebová

Odjezd ze Štětí v 7:29 hod. Do české Třebové jsme přijeli v 9:50 hod a přesunuli jsme se z nádraží přes náměstí do našeho dočasného ubytování v DM – Skalka. Cesta z nádraží je dlouhá asi 1,5 Km. Před DM je na přístupu 40 schodů a mi co jsme chodili do 3. Patra jsme překonávali dalších 60 schodů. Tam jsme se ubytovali a pak jsme šli na prohlídku města. Došli jsme ke kapličce sv. Kateřiny což je vlastně rotunda. Tato rotunda je jedinou románskou stavbou dochovanou ve východních Čechách.

Odkaz na  info o Rotundě

Po městě jsme ušli asi 4 km.                        Odkaz na :

31. července – 2. den (neděle) – Litomyšl

Protože na tento den byla předpověď počasí – deštivo, tak se s námi do velmi krásného města Litomyšl, vydali i turisté ze skupiny kolařů. Prošli jsme si celé město (i když na dobrou prohlídky by bylo potřeba alespoň dva dny). Pak jsme absolvovali prohlídku zámku a i místo narození Bedřicha Smetany v bývalém pivovaru naproti zámku kde otec  B.Smetany byl sládkem.

Ušli jsme 8 km jen v městě Litomyšl.            Odkaz na :

1. srpna – 3. den (pondělí) – NS podél Skuhrovského potoka

Trasa do Skuhrova kam jsme došli, vedla až pod vrchol Palice kde bylo velmi mnoho borůvek. Našli jsme i pár hub. Procházeli jsme kolem mnoha studánek a též na vrcholové hraně PR – Třebovské stěny. Většina odjela autobusem zpět do České Třebové a asi tři turistky s Ivanem J. šli po MTZ zpět pěšky a ušli dalších asi 7,5 km.

Naše skupina, která odjela, ušla 10,5 km.     Odkaz na :

2. srpna – 4. den (úterý) – Kozlovský kopec a Max Švabinský

Ráno jsme se vydali od DM přes město a park Javorka po ČTZ přes Serpentiny na vrchol Kozlovský kopec. Na vrcholu 601 m. n. m. je rozhledna a restaurace.

Informace : Kozlovský vrch

Po absolvování výstupu na rozhlednu a občerstvení v restauraci jsme se vydali po červené a pak žluté turistické značce stále v podstatě z kopce dolu, až k Chaloupce Maxe Švabinského.

Informace : Max Švabinský

Prošli jsme kolem dřevěné  kapličky kde pracovali restaurátoři. V Chaloupce M.Š. jsme strávili asi 50 min komentovanou prohlídkou. Pak jsme se vrátili na křižovatku a dolu do České Třebové jsme šli po MTZ a pak ČTZ.  Pravěká osada Křivolík byla obsazena skauty a tak jsme pokračovali až k poutní kapli Panny Marie pomocné.

Na této trase jsme ušli 15 Km.                    Odkaz na :

3. srpna – 5. den (středa) – Lanškroun

Po příjezdu do Lanškrouna jsme se nejdříve vydali na Zámecký vrch po ZTZ. Tam jsme si prohlédli poslední ze čtyř věží původního výstavního zámku. Chyba byla, že jsme přišli brzo anebo jsme si nedomluvili prohlídku předem.

Sešli jsme stejnou cestou dolu do města. Kde jsme nejdříve navštívili historickou „Krčmu“ a pak jsme si prohlédli některé památky ve městě.

K večeru nás většina zašla do místního krytého plaveckého bazénu v České Třebové a kde je také vířivka a sauna. Je zde i tobogán, který většinou používali děti.

Ušli jsme 11 Km.                                        Odkaz na :

4. srpna – 6. den (čtvrtek) – Ústí nad Orlicí a Andrlův Chlum

Ráno jsme odjeli autobusem v 8:14 hod do Ústí nad Orlicí. Od nádraží jsme sice nejdříve vyšli opačně na levou stranu, ale pak jsme se po státní silnici kousek vrátili a pokračovali po ŽTZ  do velmi příkrého svahu až na vrchol Andrlův chlum, ve výšce 559 m. Tam je také rozhledna a restaurace.

Informace: Andrlův Chlum

Dolu do města jsme se vraceli po ZTZ a pak po MTZ a ta je od místa „U zabitého“ špatně nasměrována a tak jsme si zašli asi půl kilometru. Od Poustevníkovy studánky jsme po ŽTZ přešli na ZTZ a klesali jsme po křížové cestě, od božího hrobu dolu do města. Tam jsme došli do Info. a pak jsme po městě procházeli individuálně.

Trasa měřila 12,5 Km.                              Odkaz na :

5. srpna – 7. den (pátek) – Semanín

Na tento poslední den zde jsem naplánoval tak trochu oddychovou trasu. Odjeli jsme v 8:58 hod autobudsem do Semanína, kde byla naplánovaná prohlídka hrnčířské expozice v místím kostele a pak po části Semanínská-NS ČSOP. Podle meteorologu byla předpověď malých přeháněk, což se vyplnilo a již kolem čtvrt na jedenáct začalo mrholit. Mi jsme v podstatě šli po MTZ kolem Kozlovského vrchu až do České Třebové.

Ušli jsme 8 Km.                                      Odkaz na :

Křížová cesta - kostel Semanín :

Odpoledne část turistů se rozhodla k odjezdu. Většina spolu s kolaři jsme odjížděli druhý den dopoledne.